wtorek, 15 września 2015

Winnica Lipowiec....

.... czyli moja fascynacja winem nie opuściła mnie na Magicznym Roztoczu. Kiedy szykując się na Magiczne wyczytałem że są tam winnice wiedziałem że będziemy tam. I tak się stało. Zadzwoniliśmy, zapowiedzieliśmy się , no i jestesmy ....

Na stokach wzniesienia o nazwie Mazurowa Góra ponad wsią Lipowiec znajduje się Winnica Lipowiec która uprawia Państwo Elżbieta i Wojciech Popko wraz z rodziną.  







Winnica Lipowiec to właściwie dwie niewielkie winnice liczące sobie 600 szt winnych krzewów a uprawiane odmiany to Riesling, Solaris (wina białe), Cabernet Cantor, Dornfelder, Acolon (wina czerwone). Pan Wojciech oprowadził nas pokazując swoje winne królestwo...






Podziwialiśmy piękne grona białe i czerwone.... 




 Państwo Elżbieta i Wojciech zaczynali od niewielkiej działki z 60 szt. krzaków. Ale po pierwszym zrobionym własnoręcznie winie wiedzieli ze chcą się tym zajmować. Nie jest prosto prowadzić winnice na tych ziemiach. Tym bardziej że są absolutnymi samoukami. 




Ponad winnica wznosi się Mazurowa Góra. Piękna Góra...





Na zakończenie wizyty część konsumpcyjna. Próbow2alismy i białego i czerwonego wina. Oba jak na Polskie warunki winne świetne. bardzo nam smakowało...




Piliśmy czerwone i białe Solaris i czerwone
Dornfelder, Acolon...



Właściciel winnicy prezentuje nam swoje wina....



I ja też tam byłem wino piłem a nawet zakupiłem ale już wypiłem !!!
 
14.08.2015 Winnica Lipowiec

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz